Friday 15 May 2015

(Foto) Bilik Kebal Bank Simpanan Emas Terbesar Di Dunia

Posted By: readnext - 05:39

Share

& Comment


Bank Simpanan Emas Terbesar di Dunia, Sesuai namanya, Federal Reserve Bank of New York terletak di New York di 33 Liberty Steet, Manhattan, New York, Amerika Syarikat. Bank ini di buka pada tarikh 16 November 1914 dan tempat inilah anda boleh melihat emas yg banyaknya yg tidak akan pernah anda lihat seumur umur anda kerana di sinilah terdapat Bilik Kebal (ruang simpanan) emas terbesar di dunia. 




Di Bilik Kebal ini dianggarkan terdapat 10% dari simpanan emas di dunia atau sekitar 5000 metric tons emas deposit, yg bernilai US $ 270 bilion. Simpanan emas ditempat ini bukan hanya berasal dari Amerika Syarikat tetapi sebahagian adalah merupakan simpanan dari 36 negara lain, yg memberi kepercayaan untuk  disimpan di The Fed Bank of New York. 



Bukan sembarangan orang dapat memasukinya apatah lagi mendokumentasikan tentang apa yang ada di dalam bilik kebal tersebut.



About readnext

MediumMinda is an online Publication that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around in the world which you may find hard to believe and understand. The Main Purpose of this site is to bring reality with a taste of entertainment

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2013 MediumMinda™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.