Tuesday 23 June 2015

Bahana Main Mercun, Telapak Tangan Berkecai

Posted By: readnext - 23:18

Share

& Comment





Setiap kali tiba bulan Ramadan dan Syawal, antara berita yang ‘wajib’ dilaporkan adalah tentang kecederaan yang menimpa kanak-kanak akibat mercun.

Tak terkecuali tahun ini, walaupun baru menjengah hari keenam puasa namun kecelakaan bermain mercun sudah mendapat perhatian media.

Lihat Juga : Jutawan Arab Bakal Kahwini Pondan Lepas Belanja RM300K



Satu kejadian malang telah menimpa seorang kanak-kanak berusia empat tahun di Tanjung Sepat, Banting, Selangor akibat bahan letupan tersebut.

Memetik laporan dari akaun Facebook Friends of PDRM, pengendali menyatakan insiden malang itu berlaku ketika kanak-kanak tersebut sedang bermain bersama rakan-rakannya di luar rumah selepas waktu berbuka.



Berdasarkan laporan sama, kanak-kanak berkenaan dikejarkan ke Klinik Kesihatan Tanjung Sepat sebelum dibawa ke Hospital Daerah Banting.
Terkini, dia sedang mendapatkan rawatan lanjut di Hospital Klang.

Menerusi ruangan komen, segelintir pihak meluahkan kekecewaan terhadap kawalan ibu bapa yang longgar sehingga membiarkan anak mereka keluar pada waktu malam dan bermain mercun.

Ya, nasi sudahpun menjadi bubur. Harapnya laporan seperti ini akan menjadi pengajaran kepada individu di luar sana untuk sentiasa peka dengan aktiviti anak-anak.

– MYNEWSHUB.CC

Pengalaman Pahit Jep Sepahtu Cedera Bermain Meriam Buatan Sendiri








About readnext

MediumMinda is an online Publication that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around in the world which you may find hard to believe and understand. The Main Purpose of this site is to bring reality with a taste of entertainment

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2013 MediumMinda™ is a registered trademark.

Designed by Templateism. Hosted on Blogger Platform.